Fra: Inger Jönsson <[log in to unmask]">[log in to unmask]imrishamn.se>
Til: [log in to unmask]">[log in to unmask] <[log in to unmask]">[log in to unmask]>
Dato: 19. oktober 1999 12:15
Emne: Två oidentifierade författare

Hej biblistare!

En av eleverna på min gymnasieskola söker information om de två författarna Eiliv Odde Hauge och Vera Hartmann. De har skrivit boken "Flykten från Dakar", vilken kom ut på Folket i Bilds förlag i Stockholm 1953. Jag har letat i alla  litteraturhistoriska uppslagsverk och handböcker jag kan hitta, men går bet på uppgiften. Finns det någon bland er duktiga biblist-läsare som vet var jag ska leta ?

Jag blir ytterst tacksam för alla svar!

Med vänlig hälsning
Inger Jönsson
Friaborgsskolans bibliotek, Simrishamn