Varför inte  tinyurl.com?
m v h Charlotte

Från: BIBLIST - Topics in Nordic research library user services <[log in to unmask]> för Miguel Benito <[log in to unmask]>
Skickat: den 15 december 2019 11:17
Till: [log in to unmask] <[log in to unmask]>
Ämne: Re: [BIBLIST] Land ska med lag byggas

Som bibliotekarie får ja panik när jag ser en lång länk som är svårt att
återge om man skulle behöva skriva den på pappret.
Länken nedan kan man förkorta till:
https://www.adlibris.com/se/bok/sveriges-rikes-lag-2019-klotband-nar-du-koper-sveriges-rikes-lag-2019-far-du-aven-tillgang-till-lagboken-som-app-med-riktig-lagbokskansla-9789139021254

Julhäsningar

Miguel
P.S. För övrigt, pappersboken är en viktig tillgång. Om inte annat, för
att man kan "surfa" på annat sätt än om man skulle behöva öppna varje ny
lag man vill läsa. Registret är också värdefullt. Ett alternativ för
biblioteken vore att köpa lagboken varannat år, eller att donera till
fattigare bibliotek den upplaga man ersätter med inköpet av den nya. Ett
år äldre upplaga är bättre än ingen upplaga alls. DS

---
www.taranco.eu