Här kommer några förslag på titlar som jag kommer på just nu.

För åk 5:

Glasögonklubben. Christina Wahldén (delvis allvarligt ämne- rån).

Elfrid och Milas bästaste jul. Pernilla Oljelund (rolig).

Anna Jansson (serien om Emil Wern). Julklappstjuven (lättläst).

Sunes jul. Sören Olsson (rolig).

Genar. En hemlig vän (vinter, spöken)

Gaarder. Julmysteriet.

Högstadiet:

Dickens: En julsaga, En spökhistoria vid jul.

E C Johansson. Spår i snö. (Del 1 i en serie. Tidsresor, luciafirande).

Inte så mycket, men alltid något. Lycka till.

Vänliga hälsningar

Susann Funck
Bibliotekarie
Norrfjärdens bibliotek