Från: BIBLIST - Topics in Nordic research library user services [mailto:[log in to unmask]] För Erika Alsin
Skickat: den 23 november 2016 13:38
Till: [log in to unmask]
Ämne: [BIBLIST] Böcker om vinter/jul

Hej!

Jag tänkte ha vinter/jultema till två bokprat nu före jullovet, ett för högstadiet (alltså både Hcg, lättläst och ungdomsböcker) samt ett för en femteklass, där det också behövs lite lättläst, Hcf och Hcg.

Är det någon som har några tips på bra böcker som utspelar sig under julen/vintern som jag kan ha med? Har lite idétorka och känner att jag verkligen inte kan komma på en enda...

/Mvh Erika