Svensk tolkning av dikten Любимая, спи finns paa sidan 66 i hans Dikter mellan ja och nej.
hälsar

Frans Lettenström

-----Original Message-----
From: Susanna Broms <[log in to unmask]">susanna.[log in to unmask]>
To: BIBLIST <[log in to unmask]">[log in to unmask]unet.se>
Sent: Thu, Sep 15, 2016 11:27 am
Subject: [BIBLIST] Dikthjälp

Hej alla!

Jag letar inte för någon låntagares räkning utan bara för min egen:

Är det någon som vet något om en dikt som Jevgenij Jevtusjenko skrivit - Min älskade - sov, bör den heta på svenska. Jag skulle vara oerhört tacksam få svar på om dikten finns i svensk översättning och i så fall i vilken diktsamling den ingår. Dikten är tonsatt och finns med på en gammal vinylskiva tillsammans med tonsättningar av Vysotskij m.fl.

Och ni behöver inte svara till hela listan!!

De vänligaste hälsningar

Susanna Broms