I somras såg jag fina kassar på biblioteket i Karlskrona.

Hälsningar
Kerstin Berggren
Brinellskolans bibliotek Fagersta
[log in to unmask]" target="_blank">nvubiblioteke[log in to unmask]

Den 13 september 2015 18:50 skrev Kerstin Rydbeck <[log in to unmask]" target="_blank">[log in to unmask]>:
Hej folkbibliotekarier!
Jag vet att så kallade "bokcirkelkassar" blivit allt vanligare på folkbiblioteken de allra senaste åren. För mitt forskningsprojekt om bokcirklar skulle det vara intressant att veta i vilka kommuner biblioteken nu erbjuder sådana kassar. Finns de hos er?

Och finns några andra konkreta sätt hos er att försöka nå och serva oberoende, privata bokcirklar?

Tacksam för alla svar från Er som vet något om detta!

Vänliga hälsningar
/Kerstin Rydbeck

http://www.abm.uu.se/forskning/pagaende-forskningsprojekt/bokcirklar/?languageId=3

Professor Kerstin Rydbeck, Dekanus för Historisk-filosofisk fakultet
Inst. för ABM, Uppsala universitet
Postadress: Box 625, 751 26 Uppsala
Besöksadress: Engelska parken, Thunbergsvägen 3H
Tel: 018-471 7978, fax: 018-471 1589, mobil: 070-683 45 49
[log in to unmask]" target="_blank">kerstin.rydb[log in to unmask]
www.abm.uu.se