Hej,

Just anknytningen till korsord låter ju lite som att det handlar om Zodiac-mördaren, en riktig seriemördare som verkade i USA för några årtionden sedan. Han skickade kodade ledtrådar till tidningar och det var ett par som gillade korsord som löste en ledtråd, men jag tror de andra förblev olösta. Det finns en bok av Robert Graysmith som blev till en film, men han är dock inte britt så ABC-morden passar nog bättre in där.

Kind regards / Med vänliga hälsningar,

Johanna Svensson

Librarian

Co-mentor for 4B