Hej,

jag vill be de läsare av Biblist om ursäkt för mitt överdrivna uttryck och krav på att Ylva

Rosen borde ha en klar plan över hur man löser och bestraffar de som uttövar satir och

inte visar religion vördnad.

Men jag blev rejält provocerad av påståendet att ”religion går före yttrandefrihet”.

Det ska man inte visa som jag gjorde. Man bör hålla en sval resonerande ton.

Man ska också bemöta Ida Larsson påhopp på Jan och mig såsom Jan

Szczepanski gjorde sakligt.

Men man måste kanske få provskriva.

Stina Oscarsson skriver i DN idag om att tillåta sig att provprata.

http://www.dn.se/kultur-noje/kronikor/stina-oscarson-vad-ar-yttrandefriheten-vard-om-vi-inte-tillater-varandra-att-provprata/

Torbjörn Karlberg