Date: Mon, 2 Mar 2015 09:38:24 +0100
From: [log in to unmask]
Subject: Re: [BIBLIST] Det fria ordet väger lätt vid universitetet i Karlstad
To: [log in to unmask]

Torbjörn - jag måste fråga, vad är en kultur/vänsterperson? Är kultur och vänster synonymt? Är det partibundet? Var snäll och utveckla det.
Hälsningar
Ann Wiklund

2 mar 2015 kl. 08:47 skrev Torbjörn Karlberg <[log in to unmask]">[log in to unmask]>:

Ja det är för sorgligt med alla islamistiska hot mot oss och yttrandefriheten.
Kultur/vänsterpersoner säger ofta nu att :
”Jag står för yttrandefrihet och den ska gälla alla, men ...”
Sen kommer det – ”man skall väl inte såra andras religion m.m.”
Samma personer är ofta hånfulla och fördömande mot folk som säger:
” Jag är inte rasist, men...”
(Har vi inte tagit emot tillräckligt många nu eller liknande.)
Det är tydligen lika lätt att vara förstående mot egna ideal,
som att fördöma andras åsikter.
Torbjörn Karlberg