Jag skulle föreslå att du frågar Datainspektionen! Eller kollar deras hemsida; jag vet att jag läst om liknande ärenden.

www.datainspektionen.se

/Kristina

Från: BIBLIST - Topics in Nordic research library user services [mailto:BIB[log in to unmask]] För Kerstin Berggren
Skickat: den 30 mars 2015 13:37
Till: [log in to unmask]
Ämne: Re: [BIBLIST] Nytt försök: låntagarregister

Varför skulle du inte kunna skicka ut det? Särskilt när möjligheten finns att fortsättningsvis tacka nej till sådana utskick. Jag antar att låntagarna vet om att deras adress finns i bibliotekssystemet.

Hälsningar

Kerstin Berggren

Brinellskolan Fagersta

[log in to unmask]" target="_blank">nvubibli[log in to unmask]