Jag måste hämta mina grejer. Är strax vid Valand.

17 apr 2014 kl. 15:16 skrev "Föreningen BiS" <[log in to unmask]">[log in to unmask]>:

Hej!

I maj kommer nytt nummer av Tidskriften bis.
Temat är Bibliotekspolitik, och innehåller bland annat:

*Papperslösas rätt till våra folkbibliotek av Maija Löfgren
*Feminismen som ett rosa konfettiregn över kulturpolitiken av Andrea Hofmann
*En bok in, en bok ut av Andrea Berge
*Bibliotek i folkdräkt av Trond Sjöström & Petter Zerpe
*Vad vill BiS med politikerna? - Emil Johansson
*Biblioteksdöd och obemannade skolbibliotek - vad vill politikerna? av Charlotte Högberg
*Läsning och social samvaro kan förebygga Alzheimers av Jennie Claesson
*Pappa & jag - ett berättandeprojekt för pojkar av Sara Espensen
*BiS ökenprojekt avslutat med flaggan i topp av Monica Zak

+ rapport från BiS årsmöte!

Om du inte vill missa alla läsvärda artiklar + få en klarhet över vad politiken i opposition vill med våra bibliotek - gör en prenumeration idag!

Det gör du lättast på webben: http://foreningenbis.com/tidskriften-bis/

Nu kan du också ta del av föreningens jubileumsbok i pdf!
Den hittar du här: http://foreningenbis.com/gamla-nummer-av-bis/en-ny-forening-ar-nodvandig-bis-1969-2009/

Glad Påsk!