Jag är i behov av en liten kartläggning och vänder mig därför till er för hjälp: Jag undrar hur det fungerar för de bibliotek som har helt öppna trådlösa nätverk, som alltså inte kräver någon inloggning tillhandahållen av bibliotekspersonalen. Fungerar det tillfredsställande eller har någon stött på problem när det gäller detta? Dessutom undrar jag om det finns något meröppet bibliotek som har öppna trådlösa nätverk, och hur det, i sådana fall, fungerar.

Jag är väldigt tacksam om jag kan få en liten bild av hur det ser ut i Bibliotekssverige när det gäller dessa frågor.

Med vänlig hälsning,

Inger Eriksson Abrinius

Bibliotekssamordnare

Aneby bibliotek