Från: BIBLIST - Topics in Nordic research library user services [mailto:[log in to unmask]] För Karin Bergström
Skickat: den 7 april 2014 12:53
Till: [log in to unmask]
Ämne: [BIBLIST] Utomeuropeiska ungdomsförfattare

Hej.

Jag har fått en förfrågan från en lärare om jag kan ge förslag på ett trettiotal utomeuropeiska författare till ungdomsromaner. De ska helst inte komma från Nordamerika heller. Böckerna ska gärna ge inblick i landets kultur och historia. Är det någon som har förslag på författare/ böcker som jag kan plocka ihop så vore jag oerhört tacksam!

Ha det fint.

Vänliga hälsningar

Karin Bergström

Bibliotekarie