En låntagare till mig söker en bok som han har läst tidigare. Titel och författare kommer han dessvärre inte ihåg och jag hittar inget som påminner om denna bok. Den handlar om en man, troligen norrman, som åker till Kanada och gräver guld. Berättelsen var som låntagaren upplevde det "självupplevd" (biograqfi?). Denne guldgrävare hittar två övergivna vargungar som han tar hand om. En dag får han också besök av en grizzlybjörn, som han tvingas slakta på tröskeln till sitt hus.
Är det någon som känner igen detta?

Med vänlig hälsning

Helene Lundgren

Skolbiblioteket i Hälledal/Biblioteket i Ramvik
Sambiblioteket Härnösand

Öppettider :
Onsdagar 17:00-19:30
Torsdagar 10:00-14:00