Hej alla!
Under ca 6-7 år har mitt arbete om de överlevande från koncentrationslägren legat på Forum för levande historias hemsida, men det tas ner i dag, så jag sänder er länken medan den ännu finns - nästan varje länk har underlänkar. Det är alltså en bok + allt material som inte fick plats i boken.
Det handlar om 199 överlevande, kvinnor och män, av olika religiös tillhörighet, det är 275 foton och många många noter,( ibland numrerade på ett för mig obegripligt sätt). Sidan har överlevt några datakrascher och förvandlingar av hela websidan.
Allt bygger på ett insamlat material från 1945 och presenterat av Gunhild och Einar Tegen och Samarbetskommittén för Demokratiskt uppbyggnadsarbete, i en bok som heter De dödsdömda vittna, 1945. (W&W)
Jag har följt upp den boken under många år, för att se vad som hände med de överlevande, efter kriget, efter rehabiliteringen i Sverige.

http://www.levandehistoria.se/forintelsen/dodsdomda

När boken inte längre finns att se hos FLH, kan man finna den hos bokförlaget Axplock.

http://www.axplock.se/Mina%20foraldrars%20karlek.htm

Med vänlig hälsning och med en önskan om ett Gott nytt år!
Pia-Kristina