Chalmers bibliotek har gjort en app som funkar på iPhone, Android och iPad med hjälp av Widgetbox. Vi tycker att den fungerar bra. Widgetbox är enkelt att använda och kostar inte så mycket. Nackdelen är att den inte finns i App store.
Om någon vill prova den, så surfa med mobilen till http://wbxapp.com/chalmerslibrary Väl där kan man välja att spara den som ett bokmärke på mobilens skärm.

Hälsningar,
Linnéa Sjögren
Chalmers bibliotek
Nu när det finns ett sätt för ickprogrammerare att tillverka sina egna appar (småprogram) med App Inventor for Android http://appinventor.googlelabs.com/about så undrar jag, vilka bra appar finns redan och vad borde finnas? Jag har t.ex. hittat en läsdagbokapp som heter MyBookDroid som jag tänkte förska göra en enklare verson av på svenska (när jag har lärt mig tillräckligt).

Med vänliga hälsningar,

Anna Troy, Bibliotekarie
Härnösands bibliotek
871 80 Härnösand