Torgny Lindgrens novell Vattnet som ingår i samlingen Merabs skönhet. En helt underbar novell!!!

Mvh

Ingrid Månsson Lagergren

Timrå

Från: BIBLIST - Topics in Nordic research library user services [mailto:[log in to unmask]] För Lennart Lundstedt
Skickat: den 31 januari 2011 14:17
Till: [log in to unmask]
Ämne: [BIBLIST] Låntagarfråga om vatten-bok

Hej,
så här lyder en fråga vi på Göteborgs stadsbibliotek gått bet på:

"Jag undrar om ni kan hjälpa mig med en svensk författare. Boken handlade om en man som fick ett brev från en myndighet där han skulle svara på frågor om vattnet. Men för honom betydde vatten mycket mer än bara myndighetens ord för vatten (ungefär som om man skulle fråga en eskimå om dom har mycket snö, dom har så många ord för snö att det inte går att svara på en fråga om "snö") och hela boken handlar om hur många olika sorters vatten det finns.

Jag läste denna lilla tunna bok för drygt 5 år sedan. Tack för hjälpen!"

Några förslag?

Lennart Lundstedt