Här kommer ett erbjudande till alla bibliotek att köpa in Hervor Sjödins Vägen till Frostmofjället som ljudbok!
/K

HERVOR SJÖDIN
BRUKET 111 A
88141 SOLLEFTEÅ
TEL 0620 13243
[log in to unmask]">[log in to unmask]           Sollefteå den 22 januari 2011

Hej!
I november 2006 kom min bok om Laura Fitinghoff, prostdotter från Sollefteå, född Runsten. År 1907 skrev Laura, som då var en erkänd och erfaren författarinna, Barnen ifrån Frostmofjället. Sedan dog hon i augusti 1908. Hon har blivit märkligt bortglömd trots att hon åstadkom en av de största barnbokssucceerna i svensk litteratur (för att inte tala om filmen som bygger på hennes bok). Min bok, som handlar om Lauras fascinerande livsöde, heter Vägen till Frostmofjället. Den har rönt så pass stor uppskattning att vi har bildat ett Laura Fitinghoffsällskap 2008, med cirka 80-90 medlemmar.
Jag har tagit fram ljudboken med tanke på hur många som inte själva kan läsa av olika orsaker eller bara helt enkelt uppskattar att lyssna till böcker. Jag föreställer mig att den kan fylla ett behov på äldreboenden till exempel.
Jag har bara tagit fram 500 ex av denna min ljudbok men kan givetvis göra fler om så behövs. Första upplagan av min pappersbok är i princip slutsåld.
F-priset för ljudboken är 230:-.
Vårt företag som står för boken heter Språkmakarna & Söner, Nicke Sjödin AB. Vi har givetvis F-skattsedel och vårt  org nr är  556459-5766.
Jag har anmält ljudboken till Bibliotekstjänst som jag hoppas kommer att ta upp den i sitt sortiment. Annars kan jag leverera den personligen. Då tillkommer portokostnaden.
Med vänlig hälsning
Hervor Sjödin