Jag har nyligen fått frågor om Kyndelälskaren av P Magnan. Kan det vara den?
Hälsningar
Kerstin Berggren, Fagersta

Den 21 januari 2011 11:20 skrev Liv Fridell-Holmsten <[log in to unmask]">[log in to unmask]>:
Hej!
Kan det vara: "Den dagen kastanjerna slår ut är jag långt härifrån" av Bodil Malmsten?

Vänlig hälsning,
Liv Fridell-Holmsten
Adress: Bokstigen 5, 137 34 Västerhaninge
Tel: 08-52016119, 073-6122925
E-post: [log in to unmask]" target="_blank">[log in to unmask]com

Date: Fri, 21 Jan 2011 10:10:49 +0000
From: [log in to unmask]" target="_blank">[log in to unmask]
Subject: [BIBLIST] Bokefterlysning
To: [log in to unmask]" target="_blank">[log in to unmask]

Någon som känner till en bok/roman med en titel som innehåller något med "kastanjeträd..."  eller möjligtvis körsbrsträd..." i en fras. Jag har gått bet på detta men eleven vill väldigt gärna finna boken. Han kunde inte heller berätta någon om innehållet..
Försökte med andra böcker med växter i titeln, men de var det inte, t ex
Kvinnor och äppelträd, nässlorna blomma eller äppelträd och ruiner.

Berit Wijk Tegenrot

Bibliotekarie

Heleneholms Gymnasium

Munkhättegatan 1

214 56 Malmö

tel: 040-96 73 60

epost: [log in to unmask]" target="_blank">[log in to unmask]