Jag skulle vilja fråga er som jobbar på folkbibliotek om sagostunder fortfarande finns kvar hos er? I vilka former bedriver ni det och vänder ni er enbart till hemma-barn eller även förskolebarn?
Vi har fortfarande sagostunder på några av våra bibliotek i Linköping men i vissa områden sinar besökarna och då är frågan hur vi ska fortsätta. Ska vi vända oss till förskolebarn eller ska vi försöka satsa på samarbete med förskolan i någon annan form än sagostunder?
Jag har hållt i sagostunder på tre olika bibliotek under 1 år nu och tycker att det är jätteroligt och hoppas att få fortsätta med dem om vi kan motivera värdet av att få fortsätta med dessa för våra politiker.

Vänliga hälsningar
Linda Salomonsson
Bibliotekarie

Linköpings kommun