Hej Thomas (o listan)

Om din fråga är om vi på BIBLIST diskuterar bibliotek, bibliotekstjänster och bibliotekarierollen, så svaret ja.

Du kan hitta dessa diskussioner i BIBLISTS arkiv och även fortsätta vara medlem och följa diskussionerna.

http://segate.sunet.se/cgi-bin/wa?A0=BIBLIST

Det finns säkert också en massa bloggar där liknande frågor diskuteras av bibliotekarier och andra, men jag har inga tips där tyvärr.

Dessutom skrivs det ett antal magisteruppsatser varje år inom biblioteks- och informationsvetenskapen, kanske finns några sådana uppsatser som behandlar ditt uppsatsämne.

Uppsatser från 2008 och framåt: http://www.biblioteksforeningen.se/nyheter/g/nyhet04004.html

Du kan också leta uppsatser på bibliotekarieutbildningarnas hemsidor vid högskolorna/universiteteten iBorås,  Umeå, Uppsala, Lund och Växjö.

Hälsningar

Jenny Betmark

Jenny Betmark

Hälsouniversitetets bibliotek / Linköpings universitetsbibliotek

Universitetssjukhuset

581 85 Linköping

telefon: 013-227238

e-post: [log in to unmask]">[log in to unmask]

MSN: [log in to unmask]">[log in to unmask]