Jag är frilansjournalist och jobbar just nu på en artikel för Platsjournalen (www.platsjournalen.se) om vad folkbibliotek kan erbjuda den som är arbetslös. Jag kommer att ha ett avsnitt med vad bibliotek i allmänhet erbjuder och ett om ett specifikt projekt samt intervju med några arbetslösa. Dessa intervjuer kommer jag att göra på Kortedala bibliotek i Göteborg. Men dessutom skulle jag hemskt gärna vilja ha med notiser om vad som pågår på bibliotek runt om i landet. Har ni någon speciell satsning för arbetslösa där du jobbar? I så fall är jag mycket tacksam om du mejlar mig några rader om Vad? Varför? Hur? Vem?
Hälsningar

Gunnel Atlestam
e-post: [log in to unmask]" target="_blank">[log in to unmask]
mobil: 0708 454320, tfn 031 405698
Solbacken 6, 412 67 Göteborg
www.atlestam.se