Sågför ett tag sedan att Rum för barn brukar "rita sagor" - du kanske kan kontakta dom: Rum för barn, Kulturhuset i Stockholm. De bör ju ha ritat igenom ett antal nu...och är kanske i samma sits som du...

Hälsning från Kristina Herrlander
Upplands-Bro bibliotek

Från: BIBLIST - Topics in Nordic research library user services [mailto:[log in to unmask]] För Tina Ottosson
Skickat: den 11 maj 2009 16:34
Till: [log in to unmask]
Ämne: [BIBLIST] Tips på ritsagor?

Nu behöver jag hjälp!

Jag har en sagostundsgrupp som är helt vansinnigt förtjusta i ritsagor - och jag börjar ha tömt mitt förråd av dem. Men nu ter det sig inte bättre än att jag lovat dem nya ritsagor nästa gång de kommer (om en och en halv vecka) - men jag behöver både tips och idéer! "Mina" ritsagor har jag hämtat från Per Gustavssons "Ritsagor" och "Fler ritsagor", men nu börjar alltså förrådet tryta.

Är det någon som har tips på var jag kan hitta fler ritsagor, eller är det någon av er där ute som har bra sagor på lut som ni vill dela mer er av? Gärna något som blir en dödskalle eller en groda, enligt önskemål... :)

/Tina Ottosson
Parkbiblioteket, Örnsköldsvik
[log in to unmask]">[log in to unmask]se