Vad bra! Jag blir medlem genast :-)

Jag skulle vilja ha en överkategori där yrkesfrågor diskuteras, med underkategorier som; Allmänt; Arbetsmiljö; Lön; Arbetsuppgifter och liknande. Lite fackligt helt enkelt där vi kan diskutera professionen, dess villkor och egna erfarenheter av att arbeta som bibliotekarie. Som student är detta högintressant för mig och jag tror att det är hemskt nyttigt för en yrkesgrupp att diskutera villkoren för sitt yrke, inte minst för att yrkesgruppen ska få en identitet.

Sen föreslår jag en överkategori: "Marknad", med underkategorierna "Tjänster" och "Varor" där all information om lediga tjänster och billiga inventarier kan läggas in.

Och en "Off Topic"- kategori såklart där vi kan prata om saker som inte har att göra med bibliotek! :-)

Hälsningar
Sanna Ulfsparre