Som relativt ny användare/läsare av BIBLIST tillika nyutexaminerad bibliotekarie med en gedigen restaurangerfarenhet i botten tycker även jag (med hänvisning till Uno Nilsson) att det allmänna bemötandet gentemot besökarna är en oerhört intressant och aktuell fråga att ta upp och diskutera närmare. Bibliotekarieyrket är ett socialt yrke, och bör också ses som ett sådant, i allra högsta grad. Där jag tidigare serverade kulinariska erfarenheter, där serverar jag i dag kunskap i allehanda. Alla teknikens under till trots är det ändå människan som representerar bibliotekets verksamhet. Så hur bemöter ni besökaren?

Allt gott
Heidi Heimerlöv
Bibliotekarie
Storviks bibliotek
Tel: 0290-335 52
Mobil: 070-364 96 48
E-post: [log in to unmask]">[log in to unmask]

"Läsning är för själen vad gymnastik är för kroppen"