Content-Type: text/html Vore enna gött! Fast jag gillar prasslet. Och att vi läser varsin del. Nu blir det bråk om vem som ska ha plattan. Dessutom har vi vanan att riva ur delar av intresse och sätta dem i olika pärmar. Men irritationen när tidningen inte kommer i tid undviks ju, och skogen slipper sätta träden till. Men, kommer tid så kommer råd. Jag kan ju redan läsa tidnignen på webben. Långa artiklar kräver dock papper, där håller jag med Svenonius. Uno vid köksbordet

Date: Tue, 5 May 2009 11:08:26 +0200
From: [log in to unmask]E
Subject: [BIBLIST] Ang. Re: [BIBLIST] En läsplatta på frukostbordet?
To: [log in to unmask]

Just lösa korsord är inget större problem, faktiskt!
Värre att läsa långa artiklar, tycker åtminstone

Hervor Svenonius
Bibliotekarie
Hammarö Utbildningscenter
651 84 Karlstad
tel. 054/298210
http://www.karlstad.se/bibliotek-HUC

Tove Kjellander <[log in to unmask]>
Sänt av: BIBLIST - Topics in Nordic research library user services <[log in to unmask]> 2009-05-05 10:43
Sänd svar till

Till
Kopia

Ärende
Re: [BIBLIST] En läsplatta på  frukostbordet?

Tja varför inte? Om det innebär att man slipper hämta den i brevlådan.
Det finns  folk, även i Sverige, som har flera kilometer till brevlådan.
Men... hur löser man korsordet på en läsplatta?
Hälsn Tove K

Jan Szczepanski skrev:
> Vi är alla vanemänniskor. Till frukost läser vi morgontidningen. Kommer
> vi någonsin att acceptera att papperstidningen ersätts av en läsplatta?
>
> http://www.nytimes.com/2009/05/04/technology/companies/04reader.html?_r=1
>
> “We are looking at this with a great deal of interest,” said John
> Ridding, the chief
> executive of the 121-year-old, salmon-colored British newspaper The
> Financial
> Times. “The severe double whammy of the recession and the structural
> shift to
> [...]

En åt gången eller alla samtidigt? Få senaste nytt om dina vänner på en och samma plats.