Man kan twittra av manga anledningar. Jag gor det for att lara mig saker, bygga natverk, samt dela med mig lastips och anvandbara saker pa natet, samt forsoka utvidga bilden av vad en bibliotekarie gor, genom att alla mina inlagg postas direkt pa skolans biblioteks hemsida, och darmed ses av alla elever och larare som gar in dar.

Har ar nagra lankar.

"Links.  Comments on other people’s links.  Responses to people’s questions.  Suggestions for people to connect.   Twitter, for me, is not about sharing the minutia of my day but about sharing the insights and sources that shape my professional thinking.  And by following the contributions of others, I can see what’s shaping their thinking, what sources they follow, how they connect their professional dots." http://dwilkinsnh.wordpress.com/2009/05/11/the-truth-about-twitter/

To connect, to learn, to share! En Prezi om twitter fran en skolbibliotekarie i Bombay: http://prezi.com/59653 (Obs - navigera genom pilarna lagst ner till hoger, det ar enklast tycker jag)

Samt ett exempel pa hur man kanske INTE ska anvanda twitter: http://ciscofatty.com/

Anna