Jag har följt den numera avsomnade debatten om hur bibliotekarier bör se ut och tycker att det finns en aspekt som har saknats. Ni hittar en bra förebild här:

http://www.youtube.com/watch?v=mZHoHaAYHq8

Framför allt efter införandet av Dewey på svenska bibliotek kommer jag att titta efter den här typen av bibliotekarie när jag är runt och föreläser.

Med vänlig och kanske något ironisk hälsning,

Lennart

Åsikterna i det här mailet är personliga och inte nödvändigtvis de som resten av de som sysslar med Wikipedia har. Fast det borde de.

--
Lennart Guldbrandsson, chair of Wikimedia Sverige and press contact for Swedish Wikipedia // ordförande för Wikimedia Sverige och presskontakt för svenskspråkiga Wikipedia