Jag är den första att skriva under att nätverkande ”både högt och lågt” underlättar. Och visst ser det ut så i de flesta branscher. Men, enligt mig är det skillnad på kontakter och kontakter. Frågan är vem som får chansen? Den som har mammas granne på plats eller den nyutexade som inte känner någon eller den som lyckas skapa de ”rätta” kontakterna eller den som syns och hörs mest i cyberspace? Frågan är om vi vill att det ska vara så? Jag köper inte argumentet att det är så det funkar – inte helt i alla fall - för då accepterar vi ju att det ser ut så här. Jag hoppas och tror att meriter och ett seriöst urval ff väger tyngst, precis som Ann Wiklund säger.

Hälsar Linda