From: Susanne Sandström [[log in to unmask]]
Sent: 13/5/2009 3:03:13 PM
To: [log in to unmask]
Subject: Re: [BIBLIST] den ljusnande framtid är vår

Hej alla som diskuterar/t frågan om att hitta arbete inom biblioteksfältet, som ju även genererat diskussion om könsfördelningen på bibliotek,
Detta är ju verkligen viktiga och intressanta frågor för fältet, och svar som angetts i diskussionen är både "matnyttiga" och visar på den krassa verkligheten för bibliotekarier.
En sak saknar jag dock och det är att talet om jämställdhet och fördelning även borde vara relaterat till ålder. Hur är det med äldre nyutexaminerade bibliotekarier? Vad är deras möjligheter att hitta arbete inom biblioteksfältet? Eller äldre anställda bibliotekarier som vill byta arbetsplats eller arbetsuppgifter?

S.Sandström