Förr fanns en site http://www.invisiblelibrary.com/ med en förteckning över böcker som BARA finns/nämns i böcker, inte på "riktigt". Den sidan fungerar inte nu, men verkar existera som blogg http://invislib.blogspot.com/. Jag tror det är samma.

Kanske kan vara något.

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: BIBLIST - Topics in Nordic research library user services [mailto:[log in to unmask]]För Clara Nyström
Skickat: den 12 februari 2009 09:07
Till: [log in to unmask]
Ämne: [BIBLIST] Bokfråga - "Böcker om böcker"

Hej kollegor!

Vi har fått en fråga från en låntagare som vi går bet på. Vår låntagare vill ha tips på "skönlitterära böcker som handlar om böcker", alltså böcker som tar upp/bygger på/handlar om andra böcker. Låntagaren nämde själv "Rosens namn" av Umberto Eco.

Jag hoppas att det finns några väl belästa kollegor där ute som kan hjälpa oss.

Hälsningar
Clara Nyström, Åtvidabergs bibliotek