Content-Type: text/html ...jag frågar mig: "What could we do?" Varken "Ängen" eller "would". Vi har fantasi och vi har allt fast vi inte fattar det alltid. Men jag håller fast vi dresscode - att inte via vår klädsel, eller på annat sätt, stöta bort folk. En bibliotekarie är en inbjudande tjänsteman, en som öppnar upp och skapar en lust att fråga och bli betjänad. Vi står mellan människan och våra medier, och vi får aldrig bli flaskhalsar i flödet. Om en bibliotekstjänsteman framhäver sig själv framför sin uppgift blir det inte bra - men han/han kan använda sig själv för att komma dithän - och de kan litet Conny vara på plats. Det kräver fingertoppskänsla, finess, humor och litet jävlaranamma. Samt en förmåga att känna in, empati kanske. De som jobbar måste vara sig själva samtidigt som de är just förmedlare. Detta är en viktig debatt, jag anser nog att biblioteken inte sällan skrämmer bort dem som mest har behov av dem. Ha det enna, nu är såsen till currykycklingen just klar... Uno

Höststäda med nya dammsugarpåsar. www.Dammsugarpåsar.Nu