Hälsningar

Kerstin Sivebrand
Student på BHS

Den den 3 november 2008 12:13 skrev Uno Nilsson <[log in to unmask]">[log in to unmask]>:
Elin - jagär med dig - det gäller att visa våra besökare uppskattning!

Date: Mon, 3 Nov 2008 12:01:50 +0100
From: [log in to unmask]" target="_blank">[log in to unmask]
Subject: Re: [BIBLIST] Riktlinjer för klädsel mm i yttre tjänst‏
To: [log in to unmask]" target="_blank">[log in to unmask]et.se

Intressant diskussion!

Det finns fler aspekter på riktlinjer för klädsel än gränser för hur korta kjolar få vara, hur urringade toppar man kan ha och hur tajta skinnbrallorna som är okej. Nämligen hur oklädd/missklädd man får komma till jobbet. Min bild, och tyvärr många låntagares bilder, av bibliotekariekårens klädsel präglas tyvärr av otaliga möten med noppiga fleecetröjor, säckiga byxor, urtvättade färglösa tröjor och gamla raggiga yllekoftor. Här behövs det en allmän uppryckning och klädkod. Vad förmedlar vi som yrkeskår gentemot låntagare och besökare när de möts av den bruna noppiga ylletröjan? Hellre då en anständigt kort skinnskjol!

Vi behöver inte klä upp oss men kanske bara bli medvetna om hur vi ser ut och vad vi signalerar. (Såvida inte syftet med att "klä ner sig" är att påvisa vilken underbetald yrkeskår vi år; snälla ge oss högre lön så vi kan köpa ny ylletröja utan akryl??)

Elin Lundmark,
Salems bibliotek

Långtråkigt? Mängder av sköna spel att fördriva tiden med! MSN Spelhallen

Kolla på video med dina Messenger-polare! Messenger TV