Hej,

I flera inlägg här på BIBLIST har jag läst om Wikipedia. Därför tänkte jag upplysa om att det på Bok- och Biblioteksmässan 2008 kommer att finnas en rykande färsk bok om just Wikipedia. Den riktar sig till alla som vill veta mer om hur Wikipedia fungerar (och inte fungerar). Helt enkelt en bok som de flesta bibliotek och bokintresserade borde köpa in. Boken finns för påseende i monter E00:11, det vill säga rakt fram ifrån huvudentrén och sedan första vägen till vänster. Montern presenteras av Wikimedia Sverige, en lokal stödförening för Wikimedia Foundation, den stiftelse som driver bl.a. Wikipedia. Boken är tryckt av www.vulkan.se och går att beställa från och med första dagen på mässan.

För mer information om boken, se:

http://se.wikimedia.org/wiki/S%C3%A5_fungerar_Wikipedia

För mer information om Wikimedia Sveriges deltagande på Bok- och Biblioteksmässan, se:

http://se.wikimedia.org/wiki/Bok_och_Biblioteksm%C3%A4ssan_2008

För frågor, kontakta mig.

Med vänliga hälsningar,

Lennart Guldbrandsson // ordförande för Wikimedia Sverige och presskontakt för svenskspråkiga Wikipedia