Content-Type: text/html Jättebra kommentar. Vi behöver allt, tryckt som digitalt. Vi ska inte värdera innehållet efter formen. Allt har sitt mediium, och mediet är bara bäraren. Jag saknare diskussionen om formens betydelse för innehållet. Hur upplevs information från en tryckt källa i jämförelse med information från internet? Tror vi mer på en fysisk bok, tidskrift än på en text vi hämtat från webben? Är det möjligen tvärtom? Bra diskussion, ett bibliotek ska innehålla rubbet. Enligt mig har vi "bara " fått ännu ett medium iom webben och databaser. Uno
> Date: Thu, 12 Jun 2008 09:40:07 +0200
> From: maivor.wickman.ola[log in to unmask]
> Subject: [BIBLIST] Sv: Jan Szczepanski
> To: B[log in to unmask]
>
> Jag instämmer helt med Jan Szczepanski.
>
> Vi måste börja prata om olika möjligheter - inte ställa e-boken mot den
> tryckta boken, som om de var inbördes fiender! Vi måste sluta slåss om
> medieanslagen och priorietera det som främjar forskningen.
>
> Av de 3000 titlarna som jag köpt för Filosofi under 2008, finns knappt
> ingen att få tag på som e-bok. En och annan utgåva, ofta när en ny rev
> utgåva föreligger.

> [...]

Här hittar du allt om Allsvenskan! MSN Sport