Claes Hylingers Det hemliga sällskapet  innehåller partier som jag vet går hem hos matglada och gourmeter. Kanske även andra böcker av samma författare eftersom han tycks vara fascinerad och uppskattande av måltidens metafysik s.a.s.

Hälsningar
Ida Westin
Bibliotekarie/Librarian
Riksdagsbiblioteket
S-100 12 STOCKHOLM
Tel.: 08-786 65 29
E-post: [log in to unmask]

sigrid rönnlund <[log in to unmask]>
Sänt av: BIBLIST - Topics in Nordic research library user services <[log in to unmask]>

2006-11-15 11:19
Sänd svar till

Till
Kopia
Ärende
[BIBLIST] roligt om mat

En hemkunskapslärare på min skola vill ha tips på
korta texter som handlar om mat och bakning på ett
underhållande sät. Hon tänker sig att ha en stunds
högläsning ibland under lektionerna. Tacksam för idéer
från er!
Hälsningar
Sigrid Rönnlund, skolbibliotekarie på Bergviksskolan