Nu har jag inte följt raden av alla tips, men har ni inte missat norrbottens länsbiblioteks redan befintlig förteckning över bibliotekarier i litteraturen?
http://www.norrbottenslansbibliotek.nu/skonlittNew.htm

mvh Staffan Jansson // Jönköpings stadsbibliotek

Från: Erland Fahlbeck NYG1 [mailto:[log in to unmask]]
Skickat: den 15 november 2006 08:02
Till: [log in to unmask]
Ämne: Re: [BIBLIST] Bibliotekarier i litteraturen de senase tio åren

Hej!

Det var ett tag sedan jag gick igenom Biblist, så därför är mitt tips en aning sent. I John Searles Otroligt men sant är en av huvudpersonerna bibliotekarie och vissa inblickar ges.

Mvh Erland Fahlbeck
Nynäshamns gymnasiebibliotek

BIBLIST - Topics in Nordic research library user services <[log in to unmask]">[log in to unmask]> skriver:
Hej!

Jag är på jakt efter böcker som skildrar bibliotekarier. Men inte vilka böcker som helst, utan framförallt böcker som har getts ut de senaste tio åren - ju färskare desto bättre.

Är tacksam för så många tips som möjligt!

Soliga hälsningar

Linda Axelsson