Hejsan!

Jag mejlade Dig igår och anmälde mig, preliminärt, till kursen,

Karin Almbladh/TE

Från: BIBLIST - Topics in Nordic research library user services [mailto:[log in to unmask]] För Inger Klondiras
Skickat: den 9 juni 2006 16:16
Till: [log in to unmask]
Ämne: [BIBLIST] Boka den 19-20 oktober för kurs i biblioteksjuridik!

Kungl. biblioteket/BIBSAM anordnar ännu en kurs i biblioteksjuridik, den 19-20 oktober 2006, på Skepparholmen i Saltsjö-Boo utanför Stockholm. Boka datum i almanackan, så återkommer vi med mer information efter sommaren.

Dokumentation från tidigare kurser finns här: http://www.kb.se/bibsam/kursokonf/detberorpa/grund.htm

Kursen vänder sig till aktiva bibliotekarier inom alla sektorer, dvs. såväl forsknings- som folkbibliotekarier. Avsikten är att belysa de rättsliga ramarna för biblioteksverksamheten samt huvudlinjerna av den juridik som har att göra med bibliotekets olika informationstjänster. Kursen utgår delvis från frågor och problem som vi blivit uppmärksammade på under de senaste åren.

Trevlig helg!

Inger Klondiras,
Information Officer
Kungl. biblioteket - National Library of Sweden
BIBSAM - National Co-ordination and Development
Box 5039, SE-102 41 Stockholm, Sweden / Visiting address: Biblioteksgatan 29
[log in to unmask]">[log in to unmask] - www.kb.se/bibsam/
Phone: + 46 8 463 42 72, + 46 8 463 43 64; mobile: + 46 73 917 33 59; fax: + 46 8 463 42 74