Jag tycker nog att mycket av det som ingår i nedanstående manifest kunde vara
en del av Svensk biblioteksförenings vision och vilja. Vårt samhällsuppdrag för
utvecklingen av kunskapssamhället är viktigt!

Jan

* Manifest 2006 - Samverkan för att stärka Sverige i det globala kunskapssamhälle
SUHF:s förbundsförsamling beslutade vid sitt möte tidigare i vår om ett manifest med förslag till åtgärder för hur Sverige ska stärka sin konkurrenskraft i det globala kunskapssamhället. Landets universitet och högskolor, genom dess ledningar, vill aktivt delta i en konstruktiv dialog med regering, riksdag och näringsliv för att Sverige skall utvecklas positivt inom högre utbildning och forskning. Kontakta kansliet om du önskar tryckta exemplar av manifestet.
Läs manifestet: http://www.suhf.se/BinaryLoader.aspx?ObjectID=1075&PropertyName=File1&CollID=File