Content-Type: text/html IFLA resa Kära kollegor, jag vill gärna vidarebefordra ett erbjudande om en prisvärd resa till IFLA I Buenos Aires. För information kan jag tala om att konferensen är något kortare i år än den brukar vara. Arbetsmötena börjar lördagen 21 augusti med GB och Co-ordinating Board. På söndagen är det standing Committee Meetings och Caucus (gemensamma informationsmöten uppdelade efter språk där alla nordiska deltagare träffas) och på måndagen är det både Opening, Council 1 och invigning av utställningen. Konferensdelen med alla program är koncentrerade till tisdag, onsdag och torsdag.  Om man inte tillhör en Standing Committee är konferensen slut redan på fredagen 27 aug då det förutom Conference Sessions är  Closing och Council 2. Lördagen efter är det Standing Committee meetings och utflykter. Även på söndagen 29 aug finns möjlighet för utflykter.
Christina Stenberg
Svensk Biblioteksförenig

Resa till IFLA i Buenos Aires (BA), Argentina 2004

Jag heter Nora Lempert och är från Argentina. Jag är sagoberätterska och har arbetat som skolbibliotekarie i 15 år. Nu är jag bosatt i Stockholm.

Jag planerar att organisera en resa till IFLA konferensen i augusti. Resan kommer att inkludera flyg, hotell (mellanklass ca 2 km från konferenshotellet) och transport från flygplatsen till hotellet. Priset för detta är 12 500 SEK om vi blir fler än 10 (ytterligare 500 SEK om vi blir färre). Vi åker den 20 augusti kl 16.50 från Arlanda och hemresan blir den 31 augusti.
Jag planerar även att erbjuda besök till tango “ställen”, trevliga restauranger där man kan äta den berömda argentinska “asadon”(grillat kött), att besöka någon Estancia nära BA och till någon “show” som nattens BA erbjuder. Detta gör jag till självkostnadspris för de som önskar.
Buenos Aires är en underbart vacker stad att promenera i och jag visar gärna runt för de som är intresserade.

För att ordna detta behöver jag en preliminär anmälan senast den 16 februari.

Vänliga hälsningar

Nora Lempert

Epost: [log in to unmask]
Tel: 08 – 661 33 12