Hör av er till avdelningen för info/lån på Umeå universitetsbibliotek! 090-7865693

Vänl Anna

At 11:21 2004-01-15, you wrote:

Hej!

Jag har inte sett någon som säljer någon några "fabrikstillverkade" skyltar.
Däremot har jag här och där sett "hemmagjorda" skyltar, där man med svart tusch
har ritat själva mobilen, och med ett brett rött kryss över.

Denna skylt har ju fördelen att den rimligen kan förstås, oberoende av språkbakgrund...

Ibland har skyltarna kompletterats med någon text på bl. a. svenska och engelska,
med uppmaningen att stänga av den, för problemet är ju 2-delat:

De flesta är nog uppfostrade nog att inte själv börja ringa med mobilen; däremot
torde de flesta glömma att stänga av den...

Dessutom går det ju betydligt fortare att rita en skylt än att beställa den.

Hälsningar

Bengt Fernström

biblioteksansvarig
Stockholms stadsbyggnadskontor