Jag har under en tid letat efter en lämplig tesaurus för ämnesområdet humaniora. Den måste vara på engelska och i pappersform, d.v.s. onlineversioner och CD-rom är inte intressanta. Art & Architecture Thesaurus känner jag till, men den skjuter något vid sidan av målet då jag egentligen behöver en vokabulär som är inriktad på litteraturvetenskap. Är det något som kan tipsa om en lämplig tesaurus?

Mvh Patrik Hedefalk
Student vid BIVIL
[log in to unmask]">[log in to unmask]

P.S. Det här är första gången jag använder BIBLIST. Ursäkta röran, men det det blev fel med avsändaradressen vid det förra försöket. Nu gör jag om det.