Subject: Re: Bokus
From: Lars Wikström <[log in to unmask]>
Date:Mon, 4 Oct 1999 14:51:30 +0200

>Hej!
>Nej, Bokus är definitivt inte billigast idag. Jag brukar använda Bokfynd.nu
>http://www.bokfynd.nu/ för att jämföra priser och Bokus priser brukar inte
>finnas bland de billigaste.
>
>Jag tror dessutom att de lokala bokhandlarna har börjat pressa priserna för
>att konkurrera. I stället för att beställa ett par böcker härom dagen via
>Internet som vanligt ringde jag runt i Lund och jämförde priser. Båda dessa
>böcker låg lägre i pris i Lund än de billigaste böckerna på Internet.
> [...]

Är det bara jag som anser att man i stället för att använda allehanda
kanaler som internetboklådor, postorder, bokklubbar mm, vilka nöjer sig med
att avyttra enbart det som är mest gångbart skall gynna sin lokala boklåda
som i bästa fall kan använda bästsäljarna till att finansiera lagerhållande
av icke fullt lika kommersiellt gångbar litteratur, och när inte det räcker
är tvungen att fylla sina lokaler med allehanda parafernalia som inte
direkt har med böcker och bokläsande att göra, innan de till slut går ned
på knäna, med följd att den som vill ha tag på något mer avancerat inte kan
få tag på det alls.

mvh

Lars Wikström

Kungl Biblioteket   email: [log in to unmask]
LIBRIS-avdelningen
Box 5039          telefon: +46 8 463 42 56
102 41 Stockholm      fax: +46 8 463 42 65