Subject: Sokrates?
From: Margareta Sarring <[log in to unmask]>
Date:Thu, 21 Oct 1999 09:38:08 +0200

Jag har fått den här frågan från en lärare på Campus Norrköping. Finns det
någon bildad bibliotekarie på listan idag?

"nu söker jag ett långt citat möjligen från Sokrates. Det hela börjar:
...så bad vi, tala till oss om barnen och han svarade: " Ni ska vara den
båge från vilken..."

Själv har jag ingen aning, tacksam för hjälp
Margareta Sarring

Margareta Sarring
1.bibliotekarie
Campus Norrköpings bibliotek