Subject: Re: longitud och latitud
From: Robin Gullstrand <[log in to unmask]>
Date:Tue, 19 Oct 1999 13:54:32 +0200

Hej

På den här sidan finns det ingen glob på vilken man kan få longitud och
latitud. Däremot kan man söka på enskilda orter och få de data (longitud
och latitud) du är ute efter. Sidan upprätthålls av National Imagery and
Mapping Agency i USA och namnen ortnamnen i databasen är kontrollerade och
godkända av U.S. Board on Geographic Names. Sidan har adressen:

        http://164.214.2.59/gns/html/index.html

Vill du sedan ha en karta över platsen du söker efter skall du gå till
"Microsoft Expidia Maps - Place Finder" på adress:

        http://www.expediamaps.com/PlaceFinder.asp

Lycka till och med vänlig hälsning

Robin Gullstrand
Geobiblioteket i Lund
____________________________________
At 14:45 1999-10-19 +0100, you wrote:
>Hej!
>Kan någon hjälpa mig att hitta tillbaka till den förnämliga sajt där man kan
>klicka sig fram på en jordglob och få uppgifter om longitud och latitud???
>Vet att den finns, men var?
>Tacksam för all hjälp,
>m v h
>
>Susanna Kumlien
>Sveriges Rese- och Turistråd AB
>Swedish Travel &Tourism Council
>Kungsgatan 36
>Box 3030
>SE-103 61 STOCKHOLM
>Tel +46-8-725 55 61
> [...]

Robin Gullstrand(Head of the library)  E-mail:[log in to unmask]
Lund University                        Tel: +46 46 222 78 67
Geolibrary                             Fax: +46 46 222 44 17
Sölvegatan 13
223 62 Lund
Sweden