Subject: Re: Bokus
From: Lizette Nilsson <[log in to unmask]>
Date:Tue, 5 Oct 1999 00:42:58 +0200

Anders och alla;

Bokus har absolut blivit sämre. Leveranstiderna som var korta i början har
blivit...långa. De brukade ha ett jättebra magasin med intervjuer, artiklar
med mera - ett ganska uppkäftigt magasin som kunde skriva bitska
recensioner av böcker som bokus själva sålde. Det lades ned i samband med
ägarbytet om jag inte minns fel. De brukade också ha en lättmanövrerad
hemsida, vilket inte direkt är fallet idag. Sist men inte minst...det fanns
faktiskt en tid när bokus var billigast.

Det tråkiga med Bokus fall är att de började som något mer än en vanlig
kommersiell bokhandel, och slutade som något sämre. Vill man ha bra service
kan man med fördel vända sig till AdLibris eller Boktjänst, Bokex eller
någon av de andra.

/Lizette,
Universitetsbiblioteket i Umeå.