Subject: SV: Bokus
From: Mia Klein <[log in to unmask]>
Date:Mon, 4 Oct 1999 12:38:04 +0200

Hej Anders, och resten av listan!

(Jag hoppas att fler skickar svar till listan, för det här tycker i alla
fall jag är intressant...)

Nejdå, jag håller med dig, även om försämringen av innehållet i tjänsten
stört mig mer än utseendet på sidorna. Det beror säkert på att jag har
"rätt" webläsare, men jag stöttar i vilket fall definitivt principen läsbara
websidor åt alla.

Det är inte ofta som Bokus håller leveranstiderna numera, eller levererar
alls. Själv använder jag hellre amazon.co.uk när jag beställer icke-svenskt
material, eftersom de levererar snabbare i många fall och dessutom har en
meddelsam och nåbar kundtjänst. Något av det mest irriterande med Bokus
tycker jag är att de inte går att nå på telefon, och att deras svarstider på
mail är så långa. Amazon svarar på mail inom ett par timmar, och finns
tillgängliga både via telefon och fax. Jag tror att Bokus skulle vinna på
att ange förväntad leveranstid per titel (som Amazon gör...) och inte lova
att kunna leverera allt inom fem dagar, när det uppenbarligen inte är
möjligt.

Mia Klein

Statens väg- och transportforskningsinstitut, VTI / Swedish National Road
and Transport Research Institute, VTI
Mia Klein, M. Sc.                        <[log in to unmask]>
Library and Information Centre           Ph:  +46 13 20 40 46
SE-581 95 LINKÖPING                      Fax: +46 13 14 14 36
SWEDEN                                   http://www.vti.se