Subject: Ang: "En dansk neger"
From: Margareta Pohjanen <[log in to unmask]>
Date:Thu, 28 Oct 1999 11:17:46 +0100

N=E4r jag letat l=E4nge efter en viss novell eller dikt eller s=E5ng av en =
levande svensk f=F6rfattare utan att hitta igen materialet brukar jag =
kontakta f=F6rfattaren i fr=E5ga. Hittills har jag alltid blivit mycket =
positivt bem=F6tt. De brukar tycka att det =E4r trevligt med kontakter med =
sina l=E4sare.
Margareta Pohjanen (bibliotekarie i informationsdiskar sedan 1972)

Vi Sr ps jakt efter en novell av Stig Claesson, som ska heta "En dansk
neger", som de flesta verkar kSnna igen, men som ingen kan hitta. Vi har
gstt igenom alla vsra titlar och s=F7kt i novellregister utan
resultat.Troligen har den varit med i nsgon antologi f=F7r skolan, men den
borde ju ockss kunna ings i nsgon av Stig Claesons novellsamlingar. KSnner
nsgon igen titeln?
Internet hade en presentation av ett alldeles nytt kurspaket "Svenska i
tiden", dSr den ev. ingsr , men den finns inte i lSnet Sn.
Tacksam f=F7r svar. H=F7sthSlsn. frsn Karlshamns bibliotek
Britt-Mari Bengtsson