Subject: Re: Bokus
From: Jan Nilsson <[log in to unmask]>
Date:Mon, 4 Oct 1999 16:17:44 +0000

Hej,
på Malmö högskolas bibliotek har vi tolkat LOU så att man måste göra
en upphandling av bokleverantör. Hur går det i hop med att handla
böcker än här och än där? Att handla lokalt skulle nog ruinera oss
ganska snabbt är jag rädd. Vi har nyligen gjort en prisjämförelse
mellan Bokus och vår ordinarie leverantör, Dawson. Med de rabatter vi
har hos Dawson är Bokus inte billigare. Och som många hunnit
konstatera, inte snabbare heller. Amazon har vi funnit väldigt dyra,
men bra på antikvariska sökningar.
Jan Nilsson
Mah