Subject: Heinrich Böll
From: Viktoria Lindstam <[log in to unmask]>
Date:Tue, 26 Oct 1999 10:25:26 -0700

Hej, jag undrar om någon av listans läsare kan hjälpa mig med en fråga
som jag har fått av en man i Tyskland. Han trodde sig veta att det finns
en svensk översättning av Heinrich Bölls Nobelföreläsning (1972) utgiven
som specialutgåva (Norrstedts enl. honom). Jag kan inte hitta något
belägg för att en sådan utgåva finns, men kanske finns det någon som vet
mer?
Hälsar Viktoria Lindstam
Bibliotekarie / Goethe-Institutet
http://www.goethe.de/ne/sto/scibib.htm